سوالات متدوال کاربران

•    آیا برای استفاده از پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟

این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اوپرا و... )  دارید.
در صورتی که مرورگر (Browser) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.
مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه "فایرفاکس" می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.

 •    آیا از طریق اینترنت Dial-Up (کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟
بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS (اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه) میتوانید از این سامانه استفاده نمایید  ، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .

•   
سرعت ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به چه صورت می باشد ؟ 
سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه)

•    تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست ؟
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند ، معایب این روش به شرح زیر است :

در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه 300 برابر کند تر است!

  • به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی 1000 یا 3000 نمایش داده می شود .
  • این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است .
  • نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند .
  • امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود نداردعدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد .
  • ·این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد .


آیا علاوه بر اینترنت میتوان از اینترانت ملی جهت اتصال به سامانه استفاده نمود ؟
بله ،از آنجاییکه سرور ما در ایران و دیتاسنتر سروش میباشد امکان استفاده از سامانه به صورت "اینترانت ملی" امکان پذیر است
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده میکنند بسیار کاربردی است
برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آیپی 87.107.121.51  استفاده نمایید

پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است ، چه کاری باید انجام دهم ؟
در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه پنل کاربری را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش شارژ حساب اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه پنل کاربری است و پس از آن هر شارژی انجام شود،  شارژ  به حساب شما اضافه خواهد شد .

•   
قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود ، لطفا راهنمایی کنید
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.


•   
پنل را از طریق گزینه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولی در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره ای جهت انتخاب وجود ندارد ، راهنمایی بفرمایید
پس از پرداخت وجه پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش "ارسال مدارک" در بالای صفحه می باشد ، پس از اینکه کپی کارت ملی و قبض یا سند موبایل خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود .

•      
چندین بار سعی کردم کپی کارت ملی و قبض را ارسال کنم ولی متاسفانه سیستم پیام حجم فایل میدهد لطفا راهنمایی کنید
سامانه به صورت خودکار فقط فایلهایی که حجم آنها کمتر از 200 کیلوبایت باشد را قبول میکند ، درهنگام اسکن کردن رزولوشن را روی 72 تنظیم کرده و قبل از بارگذاری طبق راهنمای موجود در بخش ارسال مدارک حجم تصویر را تا حد ممکن کاهش دهید

•    بنده کپی کارت ملی را ارسال کردم ولی متاسفانه قبض موبایل یا تلفن ثابت به نام خودم ندارم ، تکلیف چیست ؟
در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست ، در صورتیکه قبض موبایل ندارید یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل یا اجاره نامه منزل را ارسال کنید ، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر ، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید


•    برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است ؟
کپی کارت ملی نماینده شرکت که با پنل کار می کند به همراه  کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید ، ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامیست

چرا پس از مدتی کارنکردن با سامانه پس از کلیک بر روی یک ماژول مجدد به صفحه لاگین منتقل می شوم؟

این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی تنظیم شده است که بعد از یک مدتی نیاز به لاگین مجدد به سامانه می باشد.

•   
آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم ؟
بله شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در پنل یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید.
از لحاظ فنی شماره های 1000 قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید 10 رقم بعد از شماره 1000 را به شکل 1000XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره 10009121234567) ، در مورد شماره های 3000 میتوانید 6 رقم آخر را به دلخواه انتخاب نمایید 3000NNNNXXXXXX  (مثلا 30004657332211) که (NNNN (4657 سر شماره شرکت بوده و قابل انتخاب نیست .

•   
آیا در بخش ارسال پیامک و ارسال منطقه و... شماره های تکراری به صورت خودکار حذف میگردد  یا خیر ؟
بله ، به صورت پیشفرض سامانه کلیه شماره های تکراری را حذف نموده و قبل از ارسال به شما اعلام میدارد که چند شماره صحیح و چند شماره تکراری در لیست وجود داشته است ، به عنوان مثال اگر شماره های شما به شکل زیر باشد :
9121111111
9122222222
9121111111
پنل اس ام اس به صورت خودکار فقط به شماره های 9121111111 و 9122222222 و برای یکبار ارسال انجام خواهد داد .
البته در بخش ارسال پیامک تنظیماتی وجود دارد که میتوان به شماره های تکراری هم ارسال کرد .

•   
آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟
خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است   

•   
آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟
خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد

•    زمانی که به یکی از شماره ها ارسالی انجام میدهم، شماره گیرنده را بین علامت ^^ (به طور مثال ^9111111111^) نمایش می دهد و پیامی ارسال نمی شود. علت آن چیست؟
این مورد به این دلیل است شما یک لیست ویژه تهیه کرده اید و طبق تنظیمات لیست ویژه پیامکی به این شماره ارسال نمی شود. می توانید با ویرایش و یا حذف لیست ویژه، این مورد را برطرف نمایید.

•   
آیا شارژی پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟
خیر اعتبارریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.

•   
چرا پنل های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند ؟
1.    این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر  به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود ، همچنین بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد ، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد .
2.   
بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت .
3.   
ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات وصنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند .

•   
جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است .
روش شارژ حساب در این نرم افزار به دو صورت می باشد : 1- شارژ آنلاین  2-واریز به حساب
برای شارژ آنلاین نیاز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم دارید ، پس از پرداخت توسط این روش سامانه به صورت خودکار شارژ می گردد
در صورت واریز به حساب یا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما می بایست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش درج فیش واریزی را انتخاب فرمایید ، کارشناسان پس از چک کردن واریز شما آنرا تایید کرده و سامانه شارژ خواهد شد

•    یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است ، لطفا توضیح بدهید
 استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور 1000 یا 3000 متفاوت می باشد ، معمولا خطوط 3000 و خطوط 1000 حدودا 24 الی 48 ساعت بعد ثبت و فعال می گردند ، بنابراین پس از پرداخت ممکن است تا 48 ساعت ثبت شماره زمان نیاز داشته باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد .

•   
شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک X ریال است ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است .
  
قبل از هرچیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه " تعرفه پیامک " را انتخاب نمایید، زیرا در این بخش می توانید تعرفه های گروه های متفاوت(پیش شماره های اپراتورها) را با احتساب پیامک فارسی و انگلیسی آنها مشاهده نماییدهمچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است ، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد ، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد .

•   
این که در گزارش اعلام شده است "ارسال شده" به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا اینکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟
یعنی پیامک از طرف ما به مخابرات ارسال شده است ، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از کلیک بر روی گزینه "به روز نمایی گزارش تحویل " قابل استعلام است .

•   
آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید 
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.

•   
از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم (مثلا 1000xxxx) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود. لطفا بررسی کنید.
بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد ، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند .
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
 
•   
من چند منشی پیامک تعریف کردم ولی با ارسال پیامک به سامانه همه منشی ها برای من ارسال می شود ، لطفا راهنمایی فرمایید.
کار منشی پیامک این است که در صورتی که یک پیامک به سامانه ارسال شد عینا متنی که شما تعیین کرده اید بدون هیچ شرطی برای مخاطب ارسال گردد ، اگر میخواهید برای منشی شرط بگذارید یا آن را به گونه دلخواهی تنظیم کنید باید از بخش "تحلیل گر پیامک " استفاده فرمایید.

•   
من یک منشی پیامک ایجاد نموده ام، اما منشی عمل نمی کند، دلیل آن چه می تواند باشد؟
لطفا برای ایجاد منشی پیامک به موارد زیر دقت نمایید: 1. بازه زمانی منشی پیامک را درست تنظیم نموده باشید 2. شماره گیرنده و فرستنده ای که انتخاب می نمایید ارسال و دریافت داشته باشد 3. متن پیامک ارسالی شما جزو کلمات فیلتر نباشد

•     
من میخواهم یک پیامک از طریق بخش ارسال انبوه ارسال کنم ولی خطای فیلتر داده میشود لطفا راهنمایی کنید
ایشان از طریق ارسال پیامک یک بار این ارسال را انجام میدهند ( دقت کنید که ارسال تست نزنند ) سپس هنگامی که با پیام فیلتر مواجه شدند روی دکمه فیلتر اشتباه کلیک نمایند تا ما پیامک را مورد بررسی و رفع فیلتر کنیم




 

•    تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟
خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند ، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند .

•   
آیا می توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد ؟
خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند ، بلکه یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و به چندین کاربر تخصیص داده شده و با این کار به اشتراک گذاشته شده است ، برای همین این شماره عمومی ( اشتراکی ) نامیده می شود.


•  
من با خط عمومی یک ارسال منطقه ای ارسال کردم ولی تایید نشده و توضیح داده شده "با خط اختصاصی ارسال نمایید" لطفا دلیل این امر را توضیح دهید
همانطور که توضیح داده بودیم مسئولیت کلیه ارسال ها از این خطوط بر عهده ما هست بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند از طرف ما تایید نخواهد شد ، به عنوان مثال : پیامک های پزشکی و درمانی ، تبلیغات لاغری ، تورهای خارج از کشور ، ارز ، سهام و وام های بانکی ، فروش قطعات زمین آپارتمان و املاک و....

•   
من از بخش ارسال منطقه ای  یک ارسال انجام دادم ولی وضعیت را به من "منتظر تایید" نمایش میدهد لطفا دلیل آنرا توضیح دهید
تمامی ارسال هایی که از بخش ارسال منطقه ای-هدفمند انجام میشود ابتدا  توسط تیم پشتیبانی تایید میشود بنابراین ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد تا تایید انجام شود


•   بنده یک پزشک هستم و قصد ارسال پیامک تبلیغاتی در مورد حوزه کاری و تخصص خود را دارم ولی متاسفانه پیامک های بنده تایید نشده لطفا دلیل آن را توضیح دهید
بنا به دستور مستقیم شرکت مخابرات کلیه پیامک های که در مورد حوزه پزشکی ، پیرا پزشکی و ... باید توسط نظام پزشکی تایید شود ، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی میتوانند به سادگی مجوز تبلیغات خود را درخواست نموده و برای ما ارسال کنند .

•   
در صورت سفارش شماره جداگانه ، آیا هر سال می بايست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟
قرارداد مخابرات برای ارائه شماره با تمامی اپراتور ها و شرکت ها به صورت سالیانه است  ، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند !
در صورتی که مخابرات هزینه ای بابت شماره دریافت نماید کاربر نیز موظف است این هزینه را پرداخت کند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

•   
آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، این نرم افزار قادر است تا 5 میلیون پیامک را به صورت انبوه در هر بار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.

•   
برای ارسال های با تعداد بالا مثلا 50000 پیامک باید کار خاصی انجام شود ؟
خیر سامانه قادر است تعداد زیادی پیامک را در یک مرحله ارسال نماید ، با این حال پیشنهاد میشود برای ارسال های بیش از 1000 عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرمایید


•   آیا ارسال پیامک را در بازه های خاصی در روز می توان انجام داد ؟
محدودیت ارسال تنها برای ارسال های انبوه ، منطقه ای هدفمند و زماندار های بالای 1000 عدد می باشد که برای این موارد تایید ارسال از ساعت 9 صبح لغایت 22 انجام می شود و خارج از این بازه امکان ارسال انبوه بیش از 1000 شماره مقدور نخواهد بود .


•   
چگونه می توان گزينه های غير فعال در منو را فعال نمود؟ به عنوان مثال بخش زیر کاربران غیر فعال است؟
گزینه ها در نرم افزار بسته به سامانه ای که خریداری کردید فعال و یا غیر فعال می باشد ، در این خصوص میتوانید از بخش پشتیبانی درخواست خود را مبنی بر فعال سازی گزینه اعلام فرمایید.

•   
در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید
اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست تا 6 رقم منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید .


•   
در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی،آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟
بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید.
شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید.
در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 قرار داده و از ردیف 1 ارسال را انجام دهید.
روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 (باقی مانده از 30 هزار تای باقی مانده ) قرار داده و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.

•   
در بخش ارسال منطقه ای میخواهیم به یک منطقه خاص ارسال انجام بدهیم و میخواهیم این ارسال فقط به یک رنج (مثلا 9121 تا 9123 ) ارسال گردد یا فقط به 9125 ارسال شود لطفا راهنمایی بفرمایید
برای این کار کافیست یک ارسال منطقه ای جدید ایجاد کنید ، سپس گزینه "فیلتر شماره ها" را کلیک نمایید ، اگر میخواهید ارسال به یک رنج انجام بشود کافیست از شماره را مثلا 9121 و تا شماره را 9123 تنظیم کنید ، دقت نمایید نیازی به قراردادن 0 اول شماره نیست
اگر میخواهید فقط به یک پیش شماره ارسال انجام بشود از و تا را خالی رها کرده "شرط شماره موبایل" را روی "شروع با" تنظیم کرده و سپس در جلوی آن 9125 را وارد نمایید
سپس شاخه مورد نظر خود را انتخاب نمایید
دقت کنید اگر شاخه را انتخاب نفرمایید سیستم به صورت خودکار رنج را خودش تولید می کند ولی اگر شاخه را انتخاب کنید فقط به شماره های آن شاخه با شرطی که تعیین نمودید ارسال انجام میشود ، این بدان معنی است که ارسال به شماره های فعال صورت گرفته در صورتی که در حالت عدم انتخاب شاخه ممکن است ارسال به شماره های زیادی که فعال نیستند ارسال گردد

•    در ارسال به کدپستی چطور میتوانم کدپستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟ 
در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران تا 3 رقم موجود است ، همچنین از طریق  سایت هایی مانند کتاب اول میتوانید کد پستی را جستجو نمایید.

•   
آیا با استفاده از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 و .... می توان برای جزیره کیش و اپراتور TKC نیز پیامک ارسال نمود؟
TKC شاخه ای انحصاری از مخابرات کشور می باشد و شرایط خاصی را برای دریافت و ارسال پیامک به شماره های تحت پوشش خود در نظر گرفته است. طبق اعلام TKC ارسال انبوه به شماره های این اپراتور صورت نمی گیرد. ارسال های تکی نیز قابل ضمانت نبوده و ممکن است به دست مخاطب نرسد. لذا در هیچ کدام از موارد و ارسال های به این خطوط شرکت مسئولیتی در قبال پیامک های ارسالی نداشته و در صورت بروز مشکل هیچ عودت هزینه ای نخواهد داشت.

•   
پس از دریافت دلیوری وضعیت بسیاری از ارسال ها "نرسیده به مخابرات" یا "ارسال نشده" بود ، وقتی مجددا به این مخاطبین ارسال انجام دادیم بازهم همین وضعیت ادامه داشت ، لطفا توضیح بدهید
وضعیت نرسیده به مخابرات یعنی ما پیامک را برای اپراتور ارسال کردیم ولی از طرف اپراتور به مخابرات نرسیده است، مخاطبینی که وضعیت پیامک برای آنها همیشه به شکل مذکور است، در لیست سیاه مخابراتی قرار دارند که در سوال بعدی به صورت کامل توضیح داده شده است

•   لیست سیاه مخابراتی چیست ؟
مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوطتبلیغاتی ،پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.

از خطوط 021، 3000 و 5000 و 1000 و 2000 همان ابتدای ارسال، به شماره های موجود در بلک لیست، پیامک ارسال نشده و بنابراین هزینه ای کسر نخواهد شد و تعداد آنها در قسمت ارسال نشده مشخص می شود. البته این مورد شامل شماره های موجود در لیست سیاه ایرانسل نمی شود زیرا ایرانسل لیست سیاه خود را به اپراتورها اعلام ننموده است.

در مورد شماره هایی که در لیست سیاه باشند و بعد از ارسال وضعیت آنها مشخص شود، در گزارش دریافتی از ارسال، نوع گزارش تحویل، در مورد خطوط 1000 عبارت "ارسال نشده به مخابرات"، در مورد خطوط 2000  عبارت "لیست سیاه"، در مورد خطوط 3000  عبارت "ارسال نشده به مخابرات" و در مورد خطوط 021 عبارت "خطای مخابراتی" نمایش داده می شود.

برای رفع این مورد، مشترک کافیست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال نماید.

دقت نمایید که برخی از خطوط خدماتی بوده و متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس می باشند (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و...)، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .



 

•    شماره های 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 و خط ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ 
تمامی پیش شماره های فوق از طرف مخابرات به اپراتور های مختلف تخصیص داده شده اند ، بنابراین تفاوت اول این خطوط در اپراتور ارائه کننده و سیاست های آنهاست
در ذیل یک مقایسه کلی بین خطوط انجام میشود ، این مقایسه طی تجربه چند سال بدست آمده و هیچ جنبه تبلیغاتی ندارد :

خط مزایا معایب
خط ثابت 1- عدم وجود پیش شماره های 1000 ، 2000 یا 3000
2- ارسال و دریافت پیامک روی خط ثابت
3-کیفیت بسیار بالای ارسال و ریزش بسیار کم
4- تعرفه یکسان پیامک فارسی و لاتین و همراه اول و ایرانسل
5-- سرعت بالا در ارسال
6--قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از "به روز نمایی گزارش تحویل"
1- هزینه پیامک بالا
2-ارائه پیش شماره های سایر استانهای کشور با پیش شماره 021000
3- عدمعبور از لیست سیاه مخابراتی
1000 1- سرعت بسیار بالا در ارسال
2- قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از "به روز نمایی گزاش تحویل"
3-
قابلیت انتخاب خط دلخواه پس از پیش شماره 1000
4- تعرفه مناسب پیامک و خطوط
5- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به مخابرت "پس از به روز رسانی گزارش تحویل"
6-
سفارش خط به صورت کاملا سیستماتیک
 
1- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی
2- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
2000

1- کیفیت ارسال بسیار بالا
2- سرعت ارسال مناسب
3- بازگشت هزینه پیامک های نرسیده به گوشی و نرسیده به مخابرات " در ارسال های به همراه اول پس از به روز رسانی گزارش تحویل" بعد از 48 ساعت

4- بازگشت هزینه پیامک "لیست سیاه" در لحظه ی ارسال

1- قیمت بالای خطوط اختصاصی
2- عدم ارائه خطوط 14 رقمی ، 13 رقمی
3- واضح نبودن وضعیت شماره های رند و نیمه رند
4- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
3000 1- سرعت بسیار بالا
2- قابلیت دریافت گزارش تحویل به صورت دقیق پس از "به روز نمایی گزاش تحویل"
3-
قیمت مناسب خطوط 14 ، 12 و 10 رقمی
4- بازگشت هزینه پیامک های ارسال نشده "به صورت خودکار"
5-
ارائه رنج شماره 100 تایی 14 رقمی با قیمت بسیار مناسب
6- یکسان بودن تعرفه رند و غیر رند خطوط
 
1- عدم توانایی انتخاب 4 رقم اول بعد از 3000 به دلخواه
باید حتما ابتدا از سرشماره های 8 رقمی خطوط خریداری شوند
2- قیمت بالا و محدود بودن خطوط 8 رقمی
3- عدم ارائه خطوط 13 و 11 رقمی
4- عدم ارسال به لیست سیاه مخابراتی
 
5000 1- سرعت ارسال بالا
2- تعرفه مناسب
3- امکان ارسال به بانک تفکیک جنسیت پردیس همراه اول
4-بازگشت اعتبار پیامک های ارسال نشده به لیست سیاه در لحظه ارسال 
 
1- رنج وسیع لیست سیاه مخابراتی
2- عدم بازگشت هزینه پیامک های تحویل نشده
3- بانک ضعیف، تفکیک سن و جنسیت همراه اول و عدم ارسال باکیفیت به این بانک
4- تعداد 3 کاراکتر کم تر در پیام های چند بخشی
 

 •    چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود ؟

در خطوط 1000 و خط ثابتگزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید.
در خطوط 3000گزارش گیری باید حداکثر تا مدت 24 ساعت انجام شود، در غیر اینصورت گزارش توسط اپراتور حذف می گردد.
در خطوط 2000 : 48 ساعت پس از ارسال و بعد از گزارش گیری عودت هزینه صورت می گیرد. مبنای بازگشت هزینه ارسال به مشترکین اپراتور همراه اول اعم از اعتباری و دائمی، پیام های نرسیده به مشترک می باشدهمچنین در خصوص اپراتور های غیر از همراه اول (ایرانسل، رایتل، تالیا، اسپادان کیش و .....) پیام های ارسال نشده عودت می گردد.
 



 •    با خط ثابت یا اپراتور 5000 پیامک فلش ارسال می نمایم، اما ارسال نمی شود ؟

ارسال فلش روی خطوط ثابت و اپراتور 5000 غیرفعال می باشد.


•    ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می باشد ؟
ارسال از خطوط ثابت  برای هم میهنان تهرانی با پیش شماره 021 و برای شهرستانها با پیش شماره 21000 می باشد ، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوند
مدارک لازم جهت خرید خط ثابت :

کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر

کپی کارت ملی مالک خط

پر نمودن فرم خرید خط ثابت.

•    در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم ؟ 
 این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ،  مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.

•    یک نرم افزار داریم که میخواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟
بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است ، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید .

•    در خصوص اینکه میخواهم پیام های دریافتی در پنل ،  به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتا بیس سایتم ذخیره بشود لطفا راهنمایی کنید.
برای اینکار کافیست وارد بخش تنظیمات > انتقال ترافیک شده و آدرس سایت خود را با پارامتر های مورد نظر تنظیم نمایید ، همچنین میتوانید از طریق متد GetMessages از طریق وب سرویس پیامک های دریافتی خود را دریافت نمایید .

•   حداکثر تعداد آرایه پیامک در یک مرتبه از وب سرویس چند عدد است؟
حداکثر تعداد آرایه در یک مرتبه ارسال از طریق وب سرویس 100 عدد می باشد.

•    آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است
بله ، طبق قرارداد  هزینه شماره اختصاصی بعلاوه  25% از هزینه کل قرار داد در ماه اول و در صورتیکه چندماه از تاریخ پنل گذشته باشد بر تعداد ماه ها تقسیم می گردد و مبلغ بررسی شده به عنوان هزینه راه اندازی کسر شده و مابقی مبلغ عودت داده خواهد شد .

•    آیا امکان ارسال به صورت هوشمند در دفترچه تلفن وجود دارد ؟
بله , کافی است برای ارسال هوشمند از داخل دفترچه تلفن , از گزینه های پایین صفحه گزینه مربوط به ارسال هوشمند را انتخاب نمایید . در این بخش می توانید با توجه به فیلد های دفترچه تلفن یک ارسال  هوشمند به یک گروه از مخاطبین خود انجام دهد .

سوالات متدوال نمایندگان

•    نماینده شما هستم چطور میتوانم سامانه را بر روی دامنه اختصاصی خودم داشته باشم ، و برای خود لوگوی اختصاصی و متن کپی رایت و... تعیین کنم ؟
نمایندگان میتوانند با Domain اختصاصی (www.YourSite.com) یا SubDomain  از سامانه استفاده کنند ، کافیست ابتدا یک دامنه از یک شرکت معتبر ثبت دامنه تهیه کرده سپس DNS های دامنه خود را روی  DNS های شرکت تنظیم نمایند (Ns1.Payamak-Panel.com و  Ns2.Payamak-Panel.com) و یا اگر زیر دامنه باشد آن  را روی آیپی سرور (87.107.121.51) شرکت تنظیم نمایید تا کاربران شما از دامین اختصاصی شما وارد سامانه شوند ، دقت نمایید برای زیر دامنه نباید روی آیپی Redirect شود بلکه باید در بخش DNS Server یک A Record اضافه گردد .
نمایندگان محترم به صورت کلی نیازی به تهیه میزبانی وب ( Web Hosting ) نداشته و از طریق بخش لوگو ها میتوانند اطلاعات کلی سامانه و تعرفه های خود را در صفحه لاگین قرار دهند ، چنانچه نماینده بخواهد در یک وب سایت جداگانه صفحه لاگین خود را قرار دهد نیاز به میزبانی مجزا خواهد داشت .
نمایندگان میتوانند لوگوی اختصاصی و اطلاعات کامل خود(اعم ازمتن کپی رایت، اطلاعات درباره ما ، تماس با ما و تعرفه ها و...) را در نرم افزار ثبت و ویرایش نمایند تا کاربران اطلاعات نماینده را در هنگام ورود به سامانه ملاحظه نمایند .

•    
شماره کارت و شماره حسابم را در بخش مدیریت حساب ها وارد کردم ولی پرداخت الکترونیک انجام نمی گیرد ، لطفا توضیح دهد .
برای فعال سازی پرداخت الکترونیک باید با بانک مورد نظر تماس گرفته و درخواست فعالسازی درگاه پرداخت الکترونیک بدهید ، بانک های پیشنهادی ما به ترتیب بهترین سرویس دهی به شرح زیر است :
1.    
سامان
2.    پارسیان
3.    ملت
4.    پاسارگاد

•    من از یکی از بانک های فوق درگاه الکترونیک تهیه کرده ام طبق راهنمای بالای صفحه مدیریت حساب عمل کردم ولی در هنگام پرداخت توسط کاربرانم با خطای 22 (یا خطای 24 یا مشابه... ) روبرو می شوم لطفا راهنمایی بفرمایید؟
در هنگام عقد قرارداد و دریافت درگاه باید آیپی بانکی مارا به بانک اعلام بفرمایید (87.107.121.50) ، همچنین در صورتی که با بانک پارسیان قرارداد بسته اید باید به ایشان بفرمایید تا در گاه را روی شاپرک تنظیم نمایند

•    برای دریافت درگاه اینترنتی از بانک ، نیاز دارم بدانم زبان برنامه نویسی سامانه چیست؟
زبان برنامه نویسی سامانه #C(سی شارپ) و تحت پلت فرم ASP.NET 4 می باشد.
 

•    در زمینه رمز یا شماره مشتری که در قسمت معرفی شماره حساب عنوان می شود توضیحی دهید آیا رمز حساب خودمان است ؟
خیر این رمز کارت یا حساب شما نیست بلکه هنگامیکه با یکی از بانک ها قرار داد می بندید و پرداخت الکترونیک میگیرد ممکن است رمز به شما بدهند که درراهنمای پنل نمایندگیبرای هر بانک به صورت مجزا توضیحات داده شده است .

•    
با سلام کاربرد گزینه "شاخه ها" در پنل مدیریتی چیست؟
کاربران شما علاوه بر اینکه میتوانند از بانک شماره های موجود در قسمت ارسال محله ای استفاده کنند میتوانند از شماره هایی که شما در بخش شاخه ها قرار میدهید نیز استفاده نمایند ، کافیست شاخه های مورد نظرتان را ایجاد کرده و در هر بخش شماره قرار دهید ، شاخه ها و شماره در بخش ارسال محله ای کاربرانتان نمایش داده می شود دقت بفرمایید که شاخه هایی که اضافه می کنید در پنل خودتان در بخش ارسال منطقه ای نمایش داده نمی شود .

•    از قسمت شاخه ها تعدادی شماره اضافه کرده ام اما در قسمت ارسال منطقه ای قابل رویت نیست لطفآ راهنمایی کنید .
این شماره ها برای کاربران شما نمایش داده خواهد شد نه کاربری خود شما  ، همچنین مطمئن شوید در بخش ویرایش کاربر تیک "دسترسی به شاخه های ایجاد شده توسط نماینده" علامتدار شده باشد

•    براساس متن تعرفه ها و راهنمای سیستم و تماس تلفنی اولیه من به کاربران گفته ام که اگر سرویس نامحدود من را خریداری کنند می توانند خود کاربر تعریف کنند و نیز مدیریت بسته ها با خودشان است. آیا این مورد درست است؟
در مورد سامانه یک نماینده میتواند کاربر تعریف کند ، کاربر نماینده بخشی به نام کارمندان (زیر کاربران) دارد که در این بخش قادر است کاربر تعریف کرده و سطوح دسترسی و شماره به کارمند تخصیص دهید ، البته باید دقت نمایید که تعرفه کارمند و مادر یکی است ؛ یعنی اگر شما پیامک را به کاربرتان 100 ریال می فروشید کارمند هم با همین تعرفه میتواند ارسال نمایید ، در مورد اینکه خودتان بخواهید نماینده ایجاد کنید بله امکان این هم وجود دارد ولی باید در این خصوص با مدیریت مذاکره نمایید .

•    اگر چنانچه یکی از بسته ها یا تعرفه ها را حذف کنم؛ کاربران آن بسته چه میشوند؟
در صورتی که یک بسته یا تعرفه داشته باشید که به یک یا چند کاربر تخصیص داده شده باشد  نباید آن را حذف کنید ، در صورت نیاز به تغییر آن را ویرایش نمایید .

•    چطور میتوانیم یک پیام  به صورتی که روی صفحه باز شود برای همه کاربرانم نمایش دهم ؟
وارد بخش پیام ها در پنل نمایندگی شده و گزینه درج پیام جدید را انتخاب کنید ، گزینه محل نمایش را "پاپ آپ" انتخاب نمایید تا پیام به صورت خودکار بر روی صفحه کاربرانتان باز شود
در صورت انتخاب گزینه "نمایش در صفحه نخست" در زیر نمودار و در صورت انتخاب "نمایش در همه صفحات" در بالای همه صفحات نمایش داده خواهد شد

•    چطور میتوانم برای یکی از کاربرانم یک پیام خاص در صفحه ایشان قرار دهم ؟
لطفا به بخش کاربران مراجعه کرده سپس کاربر مورد نظر را از طریق جستجو پیدا کنید ، سپس روی آیکون پیام ها (آیکون آبی رنگ) در جلوی کاربر کلیک نمایید سپس پیام خود را به صورت های مختلف میتوانید قرار دهید

•    یک شماره را پرداخت کردم ولی هنوز در بخش شماره ها اضافه نشده است ، لطفا پیگیری نمایید.
اگر به توضیحات بخش سفارش شماره دقت کرده باشید توضیح داده شده که پس از پرداخت شماره حداقل 24 ساعت زمان نیاز است تا شماره فعال شود ، بنابراین لطفا صبر نمایید
در صورتی که شماره را در روز پنجشنبه پرداخت نمایید این زمان بالتبع افزایش خواهد یافت و به روز شنبه عصر یا یکشنبه موکول میگردد .
 

•    آیا کاربران من هم میتوانند کاربر ارائه کنند و برای ایشان بسته و تعرفه ایجاد نمایند ؟
کاربران  شما میتوانند زیرکاربر داشته باشند ، شماره اختصاصی به ایشان بدهند و دسترسی زیرکاربران را تنظیم کنند ولی نمیتوانند بسته و تعرفه داشته باشند ، کاربران شما پنل نمایندگی ندارند که بتوانند درگاه اختصاصی داشته باشند یا کاربرانشان را مانیتور نمایند
برای این منظور شما باید درخواست بدهید تا امکان ارائه نمایندگی توسط شما فعال شود ، با فعال شدن این بخش شما به نماینده ارشد تبدیل شده و میتوانند دقیقا نمایندگی مشابه خود ایجاد نمایید ، نماینده شما تمامی امکانات شمارا خواهد داشت ( ازجمله ایجاد بسته ، تعرفه ، مانیتورینگ ، قیمت گذاری خطوط و... )
دقت نمایید که ارائه نماینده فقط در پنل های عددی امکان پذیر می باشد

•    درهنگام ایجاد کاربر با پیام "کاربران شما به حداکثر خود رسیده " مواجه میشوم در صورتی که 10 کاربر بیشتر ایجاد نکرده ام لطفا بررسی نمایید
دقت بفرمایید که اگر کل کاربران شما 99999 است بدین معنی است که شما به صورت بالقوه این تعداد کاربر میتوانید ایجاد کنید ، اگر یک کاربر ایجاد کنید که توانایی ایجاد 99999 کاربر یا زیرکاربر را داشته باشد کلیه کاربران شما پر شده و سیستم اجازه ایجاد کاربر جدید را نخواهد داد
بنابراین در ارائه تعداد زیرکاربر منطقی عمل کرده و اعداد منطقی لحاظ نمایید ، به عنوان مثال 9999 برای یک کاربر عادی اصلا منطقی نیست

•    بنده قصد ایجاد چند بسته متفاوت را دارم ، لطفا راهنمایی بفرمایید به چه صورت دسترسی هارا تنظیم کنم ؟
برای شروع کار شما میتوانید بر اساس بسته های ساتیا پیامک این کار را انجام دهید ، بهتر است برای سهولت کار با کلیک کردن بر روی دکمه همه هم دسترسی و هم مشاهده را برای کلیه بخش ها علامتدار کنید سپس بخش هایی که مورد نظر شماست غیر علامتدار کرده تا کاربر دسترسی نداشته باشد
این کار کمی زمانبر است ولی یکبار برای همیشه انجام خواهد شد


•    بنده بسته یکی از کاربران را به بسته بالاتر ارتقا دادم ولی متاسفانه دسترسی های کاربر هنوز به شکل قبل است لطفا توضیح دهید
هنگامی که یک کاربر را ویرایش کرده و بسته وی را تغییر میدهید برای اعمال دسترسی ها باید تیک "دسترسی های پیشفرض بسته به صورت خودکار مجددا تنظیم شود" که در پایین بخش ویرایش قرار دارد را حتما علامتدار نمایید
همچنین دقت کنید که با تغییر یک بسته تعرفه کاربر به صورت خودکار تغییر نمیکند و شما برای تغییر تعرفه کاربر میبایست کاربر را یک ریال با تعرفه جدید شارژ نمایید

•    چطور میتوانم دسترسی بخش ارسال مدارک و شکایات را غیر فعال کنم و بخش آزمایشگاه را دسترسی بدهم ؟
بخش هایی مانند ارسال مدارک ، شکایات قابل حذف یا عدم دسترسی نیستند ، بخش آزمایشگاه ، سوالات متداول نیز فقط برای کاربران مستقیم ما نمایش داده میشود و قابل حذف نیست

•    نحوه ساخت کاربر دمو به چه شکل است ؟
کاربر دمو یک کاربر عادی است که چند نکته باید در آن رعایت شود :

دسترسی شارژ حساب اکیدا باید غیر فعال شود ، چرا که اگر یک نفر وارد سیستم شده و حساب را شارژ کند میتواند هر پیامکی ارسال کند

  • شارژ حساب کاربر دمو همیشه باید 0 باشد
  • دسترسی تغییر رمز برای این کاربر باید غیر فعال باشد
  • کاربر دمو نیازی به ارسال مدارک ندارد
  • برای کاربر دمو خط اختصاصی خرید نفرمایید

•    تفاوت نمایندگی مشابه و نماینده زیرمجموعه در چیست ؟
نماینده مشابه نماینده ای است که دقیقا مشابه شما بوده و تمامی امکانات شمارا دارا است با این تفاوت که زیرمجموعه شما قرار گرفته و شما از پیامک های ایشان ، فروش خطوط به ایشان و کاربرانشان سود خواهید کرد
نماینده زیرمجموعه در حقیقت یک کاربر ساده می باشد که میتواند زیرکاربر ایجاد کند ، ولی چون در پنل های عددی مبنای سود بر تعداد پیامک است میتواند از فروش پیامک سود کند . ایشان دسترسی های مدیریتی مانند نماینده مشابه شما نخواهند داشت .


•    شرایط ارائه نماینده زیرمجموعه به چه صورت است ؟ آیا نماینده زیرمجموعه هم میتواند دامنه اختصاصی داشته باشد ؟
از آنجایی که نماینده زیرمجموعه چیزی جز یک کاربر ساده نیست هزینه ای در برنخواهد داشت ، برای ارائه دامنه اختصاصی شما میتوانید خودتان یک دامنه و لوگو تهیه کرده و در اختیار ایشان قرار دهید(هزینه دامنه 40هزار تومان می باشد) که از شما دریافت خواهد شد.

•    
شرایط فعال شدن دسترسی ارائه نماینده مشابه و ارتقا به نمایندگی ارشد چیست ؟ آیا اینکار هزینه دارد ؟

  • برای ارائه نماینده مشابه نماینده باید تعهدات زیر را بپذیر :

    نماینده موظف است تمامی کاربران نماینده خود را احراز هویت نماید.

  • مسئولیت کاربران زیرنماینده هم با خود نماینده اصلی می باشد.
  • نماینده موظف است کلیه کاربران زیر نماینده را نیز مانیتور و کنترل نماید.
  • ارسال مدارک کاربران از جمله کپی کارت ملی و کپی قبض یاسند موبایل از نماینده و کاربران نماینده از طریق بخش ارسال مدارک الزامی است.
  • نمایندگان مشابه لوگو و دامنه اختصاصی داشته و بابت درج لوگو برای ایشان هزینه جداگانه دریافت نمی گردد.


•    نمایندگان محترم میتوانند DNS های زیر را که هیچ اسمی از شرکت ما درآن وجود ندارد اعلام نمایند :

  NS1.payamak-panel.com
NS2.payamak-panel.com

•   آیا  سرویس ها و بخش های جدیدی که به سامانه اضافه میشود رایگان است ؟
تمامی آپدیت هایی که در سامانه صورت میگیرد رایگان فعال می شود.


•    بنده یک نماینده مشابه ایجاد کرده و شماره های عمومی را نیز به این نماینده ارائه کردم ولی متاسفانه ایشان قادر نیستند شماره های عمومی را به کاربرانشان تخصیص دهند ، راهنمایی کنید .
دقت بفرمایید بخش شماره های پنل نمایندگی با کاربری کمی متفاوت است ، لطفا به بخش کاربران مراجعه کرده و نماینده خود را جستجو کنید ، سپس روی آیکون شماره ها ( آیکون گوشی موبایل ) کلیک کرده تا این بخش باز شود ، اگر دقت بفرمایید بر خلاف پنل های کاربر این بخش برای نماینده داراری 2 بخش میباشد ، بخش بالایی(تخصیص شماره) به خود نماینده تعلق دارد و هر شماره ای تخصیص داده شود برای استفاده خود نماینده است ، بخش پایینی (درج شماره جدید ) به کاربران نماینده تعلق دارد یعنی شما هر شماره ای در این بخش درج کنید نماینده میتواند به کاربرانش تخصیص دهد ، بنابراین لازم است خطوط عمومی را در این بخش به نماینده خود تخصیص دهید

•    در صورتی که یکی از کاربرانم پیامک غیر اخلاقی ، نا متعارف یا سرکاری ارسال کرد چه کاری باید انجام دهم ؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، اگر اطلاع رسانی درست باشد به ندرت این اتفاق رخ خواهد داد ، بنابراین سعی کنید با اطلاع رسانی درست از این گونه ارسال ها جلوگیری نمایید .
در صورت ارسال چنین پیامکی پنل کاربر مسدود می شود ،  بنا بر صلاحدید اپراتور و شرکت پنل فعال و یا غیر فعال میگردد.  کاربرنیز موظف می باشد تعهدنامه ای مانند : (اینجانب تعهد میدهم که دیگر پیامک غیر اخلاقی ، توهین ، شوخی ، جوک ، اعلام برنده شدن یا ارائه جایزه ، سرکار گذاشتن از طریق پیامک حتی به دوستان و آشنایان، اخاذی ، ارسال  پیامک از طرف بانک یا اپراتور ها  و ارسال هرگونه پیامک که به نحوی فرستنده در آن مشخص نباشد را ارسال ننمایم  و در صورت ارسال ،پنل کلا مسدود و مدارک اینجانب به مراجع قانونی ارائه گردد) تنظیم نماید ، سپس نماینده از بخش مدارک کاربران آن را آپلود نماید و پس از طی شدن 1 هفته ، پی گیری های لازمه برای فعال شدن کاربر خود را انجام دهد.   در صورت تکرار مجدد پنل نمایندگی به حالت تعلیق در می آید . بنابراین در مانیتورینگ پیامک ها دقت لازم را بعمل آورید
لازم به ذکر می باشد که هیچ هزینه ای بابت پنل های مسدودی عودت داده نمیشود.

•    آیا امکان ثبت نام آنلاین برای کاربرانم وجود دارد ؟
بله شما میتوانید از طریق پنل نمایندگی بخش ثبت نام آنلاین، این بخش را به صورت رایگان فعال نمایید .
پس از فعالسازی ، ثبت نام آنلاین به دو روش امکان پذیر خواهد بود :
1.    
آیکون ثبت نام آنلاین در صفحه ورودی که پس از فعالسازی این بخش نمایان خواهد شد
2.    استفاده از صفحه www.YourDomain.com/UserRegister.aspx به صورت IFRAME یا به صورت AJAX در وب سایت خودتان .

•    در بخش لوگو ها یک لوگو برای صفحات داخلی انتخاب کردم ولی نمایش داده نمی شود ، لطفا راهنمای کنید .
به دلیل محدودیت فضا در این طرح گرافیکی قابلیت نمایش لوگو در صفحات داخلی غیر فعال می باشد

•    ثبت نام آنلاین را فعال کردم. سیستم پیغامی داد مبنی بر اینکه فعال شده و برای مشاهده به صفحه ورود یا آدرس ذکر شده مراجعه کنم ، ولی چیزی نمی بینم بایستی برای ادامه چه کنم؟
پس از اینکه ثبت نام آنلاین را فعال کردید ، مخاطبین شما در هنگام مشاهده صفحه ورود یک دکمه جدید با نام " ثبت نام " مشاهده می کنند که از این طریق میتوانند ثبت نام انجام دهند
همچنین اگر وب سایت جداگانه دارید میتوانید آدرس www.YourSite.com/UserRegister.aspx  را به صورت IFRAME یا AJAX در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران به سادگی ثبت نام انجام دهند


•    آیا من میتوانم گزارش تحویل (Delivery) را برای کاربرانم فعال و غیر فعال کنم ؟
بله در هنگام ویرایش کاربر گزینه "نمایش گزارش تحویل" را علامتدار نمایید


•    در بخش تعرفه ها ، مدیریت قیمت را انتخاب کردم ولی وقتی قیمت هارا وارد می کنم با خطای "تعرفه های وارد شده باید بیشتر از تعرفه های شما باشد" مواجه می شوم لطفا راهنمایی کنید .
دلیل بروز این خطا این است که احتمالا یکی از ضرایب یا قیمت تعرفه های وارد شده کمتر از تعرفه های خودتان است ، به ضرایب و قیمت های نمایش داده شده در جدول کرم رنگ بالا دقت بفرمایید به ویژه ضریب ایرانسل برای اوپراتور 1000 مثلا اگر ضریب ایرانسل برای شما 1.2 در نظر گرفته شده شما نیز نباید این ضریب را کمتر در نظر بگیرید


•    بنده میخواهم برای یک کاربر تعیین کنم که هر چقدر شارژ کند برای او هر پیامک 114 حساب شود و این تعرفه تغییر نکند و برای دیگری 104 حساب شود ولی با توجه به اینکه بازه ها نباید هم پوشانی داشته باشند نمیتوانم اینکار را بکنم لطفا راهنمایی کنید
شما بازه ها را درست و بر اساس پلکانی تعریف کنید (طبق راهنمای پنل نمایندگی) ، سپس در هنگام ایجاد بسته یا تعریف کاربر تیک تعرفه ثابت را بزنید تا تعرفه دلخواه برای کاربر ثابت شود

•    کاربران من مدارک خود را ارسال نموده اند، چگونه می توانم مدارک کاربران را تایید نمایم ؟
در پنل مدیریت گزینه ای به نام "مدارک کاربران" وجود دارد که می توانید از آن بخش مدارک را با دقت بررسی نموده و پس از مطابقت با مشخصات کاربر تایید نمایید، و در صورتیکه مدارک کاربر با مشخصات پنل وی مطابقت نداشت ، دلیل عدم تایید را در بخش توضیحات درج نمایید


•    کاربران من هنگام ارسال با پیش شماره های 1000 و2000و 3000 و 5000 و 021 با این پیام مواجه میشوند "کاربر گرامی ، با عرض پوزش خطایی در سامانه رخ داده استممکن است این خطا اتفاقی بوده و دوباره تکرار نشود بنابراین لطفا دوباره سعی نمایید در صورت مشاهده پیاپی این خطا با مدیر سامانه تماس حاصل نمایید"
لطفا برسی بفرمایید .
این خطا به این دلیل است که شما برای این خطوط تعرفه تنظیم نکرده اید


•    من چند شماره اختصاصی برای خودم تهیه کردم ، در هنگام ایجاد کاربر میخواهم پیامک ارسالی از یکی از آنها ارسال شود ، آیا امکان چنین چیزی وجود دارد ؟
بله کافیست وارد بخش تنظیمات تنظیمات پیشفرض شده و شماره پیشفرض را تنظیم فرمایید

•    شارژآنلاین نمایندگی خود را فعال کرده ام  ، مشتریان من گزینه شارژ حساب را که میزنند با خطای  “در حال حاضر امکان پرداخت آنلاین فراهم نمی باشد” روبرو میشوند لطفا بررسی کنید
مبلغی که کاربر میخواهد شارژ کند باید در حساب شما موجود باشد ، برفرض اگر کاربر شما میخواهد مبلغ 1000 ریال شارژ کند شما باید حداقل 1000 ریال در حساب خود موجود داشته باشید

•    بنده قصد دارم یکی از کاربرانم را حذف نمایم ولی سامانه اجازه حذف کاربر را نمیدهد لطفا راهنمایی کنید
در صورتی که کاربر شما تراکنش مالی ( هرگونه شارژ ) یا ارسال و دریافت پیامک داشته باشد امکان حذف آن به دلیل مسائل امنیتی وجود ندارد
شما میتوانید کاربر را غیر فعال کرده یا به شخص دیگری ویرایش نمایید

•   نحوهواریز سود خطوط خریداری شده توسط کاربران در نمایندگی عددی چگونه می باشد؟  
احتراما در لحظه شارژ حساب توسط کاربر شما، با توجه به مابه التفاوت تعرفه شما و تعرفه کاربرتان، سودی به حساب بانکی شما واریز شده است که در لحظه خرید خط، این سود از سود تعیین شده شما در بخش تعرفه شماره ها، کسر می گردد.
به عنوان مثال اگر تعرفه ارسال کاربر شما 10 تومان باشد با فرض اینکه تعرفه شما 9 تومان باشد، این کاربر با پرداخت 400 هزار تومان 40 هزار پیامک از شما خرید داشته است. در صورتیکه 40 هزار پیامک با تعرفه شما، 360 هزار تومان می باشد. یعنی شما با پرداخت 360 هزار تومان، 400 هزار تومان در لحظه شارژ این کاربر دریافت کرده اید. که این سود40 هزار تومانی از سودی که مربوط به فروش خط تعیین کرده اید، کسر می گردد. چرا که این سود در حساب بانکی شما موجود است و الباقی سود به صورت شارژ به پنل شما اضافه می شود تا در مجموع به اندازه مبلغی که دربخش تعرفه شماره ها به عنوان سود برای خود درنظر گرفته اید، برای شما لحاظ شود

•   نحوه محاسبه سود پنل تلفن گویا و ارسال فکس چگونه است؟
برای استفاده از این امکانات کاربر می بایست یک خط مجازی خریداری نماید. قیمت این خطوط ثابت است. لذا 10% از قیمت خط خریداری شده توسط کاربر به تراکنش نماینده واریز می گردد. در صورتی که کاربر نماینده مشابه این خط را خریداری کند 5% از این مبلغ به تراکنش نماینده مشابه و 5% به تراکنش نماینده اصلی واریز می شود. تعرفه ارسال ها ثابت می باشد و سود آن زمانی می باشد که کاربر پنل خود را شارژ می نماید.

•   
محدودیت ارسال فکس چگونه می باشد و اصلا چرا همچین محدودیتی برای این کار قرار داده شده است؟
این سامانه یک سامانه ارسال فکس انبوه نیست. همانطور که یک سیستم حرفه ای مانند Gmail به شما اجازه ارسال انبوه ایمیل نمیدهد. سیستم ما یک دفتر کار مجازی می باشد که به شما اجازه ارسال فکس در حد معمول را ارائه می دهدارسال فکس بیش از اندازه باعث مشغول شدن همه خطوط تلفن و عدم ارائه سرویس مناسب به کلیه کاربران خواهد شد.

•   بنده نماینده شما هستم ، بسته یکی از کاربران را تغییر دادم ولی تعرفه ایشان تغییری نکرد ، تغییر تعرفه در بخش ویرایش کاربر هم غیر فعال است راهنمایی کنید
برای تغییر تعرفه کاربر در پنل مدیریت بخش کاربران ، کاربر مورد نظر را پیدا کرده و روی آیکون تراکنش های مالی ( شارژ کاربر ) کلیک نمایید و کاربر را 0 یا 1 ریال با تعرفه جدید شارژ نمایید
 

•   بنده یک کاربر جدید ایجاد کرد ولی این کاربر در هنگام ورود به پنل خطا دریافت می کند لطفا بررسی بفرمایید
دلیل اصلی این اتفاق عدم ارائه دسترسی های مورد نیاز به کاربر میباشد ، مثلا دسترسی صفحه نخست به کاربر داده نشده است ، همچنین عدم ارائه خط عمومی یا اختصاصی به کاربر هم میتوانید نتیجه مشابه داشته باشد


•   بخش همکاران چیست و چه کاربردی دارد ؟
ممکن است شرکتی که شما در آن خدمات پیامک ارائه می کنید چندین کارمند داشته باشد که هر یک وظیفه ای را برعهده داشته باشد ، مثلا واحد مالی ، واحد فنی ، واحد فروش و...
شما میتوانید برای هر یک از این بخش ها یک همکار ایجاد کرده و دسترسی بخشی از سامانه را به این همکار بدهید
دقت بفرمایید هر کاری که همکاران شما در سامانه انجام میدهند از نظر ما توسط شما انجام شده است بنابراین در ایجاد همکار و سطوح دسترسی ایشان دقت لازم را بفرمایید


•   در بخش تیکت ها یک گزینه به نام برچسب  وجود دارد ، این بخش چه کاربردی دارد ؟
فرض کنید شما چند همکار ایجاد کرده اید و هریک وظیفه ای را برعهده دارند ، توسط برچسب ها شما میتوانید تیکت هارا تفکیک نمایید ، مثلا تیکت های قرمز را بخش فنی پاسخ دهند ، تیکت های سبز را واحد فروش و...

•   یک کاربر در نمایندگی بنده ثبت آنلاین نموده و هم اکنون شارژ ایشان منفی است ، اگر من خودم به صورت دستی به ایشان شارژ اضافه کنم آیا از اعتبار بنده کسر میشود ؟
خیر تا زمان 0 شدن اعتبار کاربر از شما هیچ شارژی کسر نمیشود ، ولی از زمان 0 شدن پنل کاربر هر میزان شارژی که اضافه کنید از میزان شارژ شما کسر خواهد شد.(در نظر داشته باشید که نماینده نمی تواند کاربر را منفی نماید)

•    آیا کاربران نماینده هم میتوانند سوالات متداول را مشاهده نمایند ؟
خیر به علت وجود نام ساتیا پیامک در سوالات متداول، این مورد را تنها کاربران مستقیم ساتیا پیامک می توانند مشاهده کنند. شما می توانید سوالات متداول را ویرایش و در لوگو های خود قرار دهید.

*تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ساتیا پیامک می باشد، و در صورت کپی برداری از لوگو، اطلاعات سایت ، بنرها و ... با متخلفین برخورد خواهد شد

• شرایط استفاده از خط مجازی به چه صورت می باشد ؟ 
-  
در یک روز تنها تعداد  30 فکس می توانید ارسال نمائید .
در صورت اینکه  در یک روز بیش از 30 تماس وروی برای خط مجازی دارید باید از قبل به واحد پشتیانی اطلاع دهید و بابت 30 تماس  بیشتر هزینه بیشتر کسر می گردد
تبلیغات در ماهواره اکیدا ممنوع می باشد .
هرگونه تبلیغات از این خط در رسانه های کشور نیاز به مجوز و دریافت تائیدیه از ساتیا پیامک دارد
مدت زمان دایورت 5 دقیقه می باشد و پس از 5 دقیقه مکالمه به صورت خودکار قطع می گردد

• در صورت اینکه پیامک بیشتر از 2 بخش باشد وضعیت ارسال در اپراتورها به چه صورتی می شود؟  
هرچه تعداد بخش های یک پیامک بیشتر شود در کلیه اپراتورها  احتمال رسیدن آن به گوشی کم خواهد شد و ممکن است دلیوری "رسیده به گوشی" را نیز دریافت ولی به گوشی مخاطبین نرسد، بدیهی است با این شرایط مسئولیت ارسال بر عهده ارسال کننده خواهد بود ، در نظر داشته باشید پیامک های 1 بخشی و 2 بخشی بیشترین آمار گزارش تحویل را دارند . 

• دلیل اینکه خط خود را در لیست سیاه مخابرات قرار دادم ولی باز هم پیامک از اپراتورهای مختلف  دریافت می کنم چیست ؟ 
خطوط خدماتی قابلیت گذشتن از بلک لیست مخابرات را دارند و می توانند با پیش شماره 1000 یا 3000 یا 2000 باشند
• 
آیا راهی برای تغییر نام شرکت در هنگام ارسال پیامک برای تماس گیرندگان وجود دارد ؟
بله - می توانید از قسمت ویرایش لوگو نام مورد نظر را درج نمائید تا در هنگام ارسال پیامک برای تماس گیرندگان نام شرکت ارسال شود .  

• من پیامک ارسال کرده ام و وضعیت تحویل رسیده به گوشی اعلام شده است ولی هیچ مخاطبی  دریافت نکرده است ؟  

ممکن است بخشی از متن پیامک در فیلتر مخابرات باشد و به همین دلیل پیامک به مخاطبین نمی رسد ولی هزینه کسر می گردد و وضعیت تحویل رسیده به گوشی اعلام می شود . به همین دلیل قبل از ارسال انبوه حتما یک پیامک تست به شماره ایرانسل و همراه اول ارسال بفرمائید  و پس از دریافت پیامک اقدام به ارسال نمائید در غیر اینصورت مسئولیت نرسیدن پیامک به عهده ارسال کننده می باشد .  

•  وب سرور یکی از کاربران ما فعال شده است اما از طریق نرم افزار پیامک ارسال نمیشود و فقط از طریق سامانه این امکان وجود داردعلت چیست؟

شما دسترسی وب سرویس را به این کاربر ارائه نکرده اید. کافیست کاربر را ویرایش کرده سپس گزینه وب سرویس و url را علامتدار کنید
برای تنظیم درگاه  بانک چه اطلاعاتی را باید به بانک اعلام کنم ؟ 
باید تمامی اطلاعات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، نام شرکت، دامنه ... را اعلام بفرمائید و در صورت نیاز به اعلام زبان برنامه نویسی ASP.NET Csharp را اعلام بفرمائید .